Blog

صفحه اصلیمقالاتچگونه موهای خود را به درستی بشویید
Young woman with wet hair in bathroom

چگونه موهای خود را به درستی بشویید

چگونه موهای خود را به درستی بشویید

شاید زمانی که متوجه شوید روش صحیحی برای شستشو موها وجود دارد تعجب کنید. وقت آن رسیده است که عادت های غلط شستشو مو را کنار بگذارید و خود را با روش هایی صحیحی که به شما کمک می کند موهای زیبا و سالم داشته باشید تطبیق دهید.شستن موهای شما ممکن است مانند کارهای روزمره به نظر برسد زیرا شما این کار را هر روز انجام می دهید. شاید آنچه شما به آن توجه ندارید این است که شما ممکن است در طول این سال ها شستشو موهای خود را به روش اشتباهی انجام داده باشید. بنابراین توجه داشته باشید زیرا ما اینجا هستیم تا به شما نشان دهیم که چگونه این کار را به درستی انجام دهید.

مراحلی ساده در چگونگی شستن مو

۱- موهایتان را خیس کنید

برای اینکه شامپوی شما به درستی عمل کند ، ابتدا موهای خود را کاملاً در آب سرد یا ولرم فرو کنید تا آلودگی اضافی آن برطرف شود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه از شامپو ، قبل از استفاده از سعی کنید یک دقیقه موهای خود را با آب بشویید. اطمینان حاصل کنید که همه قسمت های موهای شما خیس شده است.

۲- انتخاب شامپوی درست مناسب موهای شما

برای اینکه بهترین نتیجه را از شستشو موهای خود بگیرید. انتخاب شامپویی که نیازهای موهای شما را برطرف کند بسیار مهم است. اگر موهای خشک دارید که نیاز به پاکسازی دارد ، ازشامپوهای مغذی استفاده کنید. مواد موجود در این مدل شامپوها به شما کمک می کند تا ضمن پاکساز موها ، مواد مغذی از دست رفته را به موهای خود برگردانید و از ناخالصی هایی مانند آلودگی و چربی اضافی خلاص شوید. اگر می خواهید موهای صاف و ابریشمی داشته باشید ، از شامپوهای کراتینه استفاده کنید. مواد موجود در این شامپو ها موها را جدا می کند، درخشندگی موها را افزایش می دهد.

۳- شستشو و شرایط

پس از شستشو شامپو از روی موهای خود از نرم کننده یا ماسک مو استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند موهایی نرم و شفاف و عاری از هرگونه وز شدگی داشته باشید.

۴- شستشو و استفاده از کرم های بیرون حمام

باقی مانده مواد نرم کننده را به وسیله آب از روی موهای خود بشویید. زمان شستشو بهتر است از آب سرد استفاده کنید زیرا آب سرد موجب بسته شدن کوتیکول های مو می شود. آب سرد همچنین رشته های مو و پوست سر شما را خشک نمی کند. پس از آن موهای خود را با استفاده از یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. سپس یک کرم درمانی پس از حمام را از قسمت میانی مو به سمت نوک موهای خود استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند بسیار آسان تر موهای خود را شانه کنید و حالت دهید.

۵- خشک کردن مو با دمیدن باد

با استفاده از یک سشوار که روی حالت متوسط تنظیم شده است موهای خود را خشک کنید .همزمان با سشوار کردن با استفاده از یک شانه دنده پهن موهای خود را شانه بکشید. اگر در حین انجام این کار به گره برخوردید شانه را با فشار درون آن نکشید. شما می توانید به آرامی انگشتان خود را در راستای رشته های مو خود بکشید و گره را باز کنید.

۶- شانه کردن موها

پس از دمیدن باد در مو با استفاده از یک برس گرد موهای خود را صاف کنید و آنها را منظم جلوه دهید. حالا موهای تمیز و سالم  شما برای در آمدن به هر حالتی مناسب است.

سایر نکاتی که باید هنگام شستن موها به یاد داشته باشید:

۱- استفاده از شامپو به اندازه مناسب

از شامپو و نرم کننده به اندازه یک سکه روی سر خود بمالید. استفاده بیشتر از اندازه مورد نیاز ممکن است باعث خشکی مو و پوست شما بشود و به موهای شما آسیب برساند.

۲- شستن و باز کردن گره های مو به آرامی

از چنگ زدن آشفته موها بر روی پوست سر خود خودداری کنید و اجازه بدهید موهای شما بر پشت شما رها باشد. این کار به شما اجازه می دهد انگشتان شما به راحتی در هنگام شستشو در موهای شما کشیده شود.

۳- خشک کردن کامل مو ها با استفاده از حوله

شاید عادت کرده اید که آب اضافی موهای خود را با استفاده از حوله خشک کنید. از انجام این کار و همچنین مالیدن موهای خود با حوله خودداری کنید. هنگام خیس بودن، مو شکننده است و سطح خشن حوله شما می تواند به موهای شما آسیب برساند. بجای حوله، هنگام فشردن آب از موهای خود ، از یک تی شرت یا هر پارچه صاف استفاده کنید.

۴- زمانی که موهایتان خیس هست آن را شانه نکنید

برای باز کردن گره موهای خود از یک شانه دنده پهن استفاده کنید. شانه کردن را از قسمت نوک موهای خود به سمت آشفتگی های مو انجام دهید. سپس ، در حالی که موها را به آرامی شانه می کنید، به آرامی بالا بروید تا زمانی که بتوانید موهای خود را از ریشه تا نوک صاف کنید.

 

قدیمی‌تر

۱۰ اشتباه رایج در زمان استفاده از کرم های دور چشم

جدیدتر

آرایش ابرو

سبد خرید
ورود به سایت

یا

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

Create an Account
دسته بندی محصولات
خدمات پشتیبانی

ارزش اعلام شده کالا از تاریخ فعلی معتبر می باشد
گزارش اشکال
پشتیبانی